دی ۲۱, ۱۳۹۴

آموزش سئو قسمت اول

crawling-and-indexing  آموزش سئو قسمت اول crawling and indexing

در آموزش سئو قسمت صفر مقدمات اولیه برای سئو را مطرح کردیم و در اینجا به ادامه مقدمات خواهیم پرداخت، امیدواریم ما را از نظرات خود بهره مند ساخته تا بتوانیم کار خود را بهینه تر کنیم.

موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟

      موتورهای جستجو دو عملگر اصلی دارند: خزیدن و ساختن یک فهرست ، نمایش یک لیست به کاربرانی که به دنبال یک کلمه خاص می‌گردند.

خزیدن و ساختن فهرست

      اینترنت را مانند ایستگاههای مترو تهران در نظر بگیرید.

      هر ایستگاه را یک متن خاص ( یک پی دی اف، تصویر، یا نوعی دیگر از فایل ها) در اینترنت فرض کنید. موتور های جستجو راهی را برای عبور از خطوط مترو ( خزیدن) در تمام مسیر مترو نیاز دارند تا بتوانند همه ایستگاه‌ها را طی کنند، بنابراین موتورهای جستجو بهترین مسیر در دسترس را استفاده می کنند، این مسیرها لینک نام دارند.

لینک ها وظیفه اتصال صفحات وب به یکدیگر را به عهده دارند.

      لینک‌ها به خزنده‌های موتورهای جستجو امکان رسیدن به تمام متون موجود در اینترنت را می‌دهند. پس از مشاهده این متون توسط موتورهای جستجو، در یک پایگاه داده بسیار عظیم ذخیره می‌شوند تا زمانی که در یک جستجو صدا زده می‌شوند، مورد استفاده قرار گیرند. این عمل برای پاسخگویی بسیار سریع در هنگام جستجو شما در موتورهای جستجو انجام می‌شود. موتورهای جستجو پایگاه داده های عظیم خود را در سراسر جهان پخش کرده اند.

      این پایگاه داده‌های عظیم زا تعداد زیادی پردازنده حرفه‌ای پشتیبانی می‌کنند تا بتوانند پاسخگوی سریع نیاز کاربران باشند. هنگامی که شما یک کلمه را جستجو می کنید فوق العاده سریع پاسخ خود را دریافت خواهید کرد و نتایج جستجو را خواهید دید این پاسخ دهی باید تنها در چند صدم ثانیه اتفاق بیافتد، پاسخ ۱ یا ۲ ثانیه‌ای اصلا راضی کننده نیست! بنابراین تمام این مجموعه تلاش می کند تا در سریع ترین زمان ممکن شما پاسخ خود را دریافت نمایید.

تهیه پاسخ ها

موتورهای جستجو را باید “ماشین های پاسخگو” بنامیم. وقتی شما یک جستجو را انجام می دهید، موتورهای جستجو تمام متن های موجود را جستجو کرده و ۲ عمل را انجام می دهد: اولا؛ تنها نتایجی را که متناسب با کلمه جستجو شده ی شماست نشان میدهد. دوما؛ این نتایج را با استفاده از اولویت بندی بر اساس مشهور بودن سایت، مرتب می‌کند. در نتیجه این عملیات را در دو کلمه خلاصه می کنیم “مرتبط بودن ” و  ” شهرت“.

providing-answers  آموزش سئو قسمت اول providing answers

چگونه موتورهای جستجو  “مرتبط بودن” و “شهرت” را تشخیص می دهند؟

برای یک موتور جستجو ” مرتبط بودن” چیزی فراتر از وجود کلمه کلیدی در یک متن خاص می باشد. در گذشته موتورهای جستجو تنها به وجود کلمه در متن دقت می کردند که امروزه با تحقیقات گسترده این روال تغییر اساسی کرده است و صدها معیار برای ” مرتبط بودن ” وجود دارد.

موتورهای جستجو فرض را بر این گذاشته اند که یک متن در حالتی “مشهور” تر است که محتوای اطلاعات آن متن کاربردی تر هستند و این نتایج برای کاربران نیز مفید تر می‌باشند.

“مرتبط بودن” و ” شهرت” به صورت دستی بررسی نمی شوند، موتورهای جستجو با معادلات ریاضی پیچیده ( الگوریتم های پیچیده) عملیات مرتب سازی که شامل پبدا کردن ” ارتباط” و سپس ” شهرت ” است را اجرا می‌کنند. اغلب این الگوریتم ها صدها متغییر برای اجرا دارند، که در سئو ما آن ها را “عوامل رتبه بندی” می نامیم.

چگونه در این راه موفق شوم؟

پیچیدگی و تکنیک های موجود در الگوریتم های موتورهای جستجو رازهای مخفی این موتورها می باشد که این موتورها این رازها را افشا نکرده اند، اما برای راهنمایی نکاتی هر چند کوچک (نسبت به الگوریتم های پیچیده) در مقالات مختلف مطرح کرده اند که در ادامه برخی از این نکات را برای موتور جستجو گر گوگل خواهیم دید.

گوگل نکات زیر را برای بالا بودن سایت در جستجوها مطرح کرده است:

  • صفحات را برای کاربران ایجاد کنید نه موتورهای جستجو. کاربران را از طریق نمایش محتوای متفاوت برای موتور جستجو و کاربران گول نزنید! یک تکنیک شایع اما منع شده ” پنهان سازی ” محتوا می باشد.
  • یک وبسایت را با سلسله مراتب مشخص و لینک های داخلی قوی ایجاد نمایید. هر صفحه در سایت شما باید حداقل با یک لینک در دسترس باشد.
  • صفحاتی که به وضوع محتوای شما را نشان می دهد در سایت خود ایجاد کنید ( محتوا محور بودن سایت) و از تگ <title> برای عنوان صفحه و از خصوصیت  ALT توضیح و صحت متن خود استفاده کنید.
  • کلمات کلیدی را در آدرس صفحات خود قرار دهید . تنها از یک آدرس صفحه برای رسیدن به محتوای خود استفاده کنید و برای این کار از انتقال ۳۰۱ و یا خصوصیت  rel=”canonical”  برای آدرس دهی محتوایی که چند بار تکرار می شود استفاده کنید.

سوالی که در ذهن افراد مطرح میشود این است که آیا تا کنون تنها بخش کوچکی از اطلاعات عظیمی که برای سئو وجود دارد را یاد گرفته ایم؟؟؟ پاسخ شما ” بله” است!

iceburg  آموزش سئو قسمت اول iceburg

راه حل بهینه، از تجربیات سئو کاران استفاده کنید

شما همچنین می توانید مطالب موجود در اینترنت که توسط سئوکاران قدیمی در طی ۱۵ سال گذشته وجود دارد استفاده کنید تا بتوانید به نتیجه مطلوب برسید.

کنفرانس های متعددی در زمینه سئو اجرا شده اند که شما می‌توانید به مقالات و سرفصل های آن ها مراجعه کرده و از این منابع استفاده نمایید.

در اینجا این مقاله به پایان می رسد منتظر ادامه آموزش باشید.

 منبع: موز دات کام

ترجمه و تالیف: گروه فنی سئوروید

طراحی سایت , , , , , ,
درباره ما گروه فنی سئوروید

در یک تعامل سازنده موفق به تشکیل یک گروه کاری شده‌ایم که برآیند آن رضایت مشتریان عزیزمان است. فعالیت در گروه ما فقط در یک راستا صورت می گیرد و آن هم حرکت بدون حاشیه به سمت رفع نیازهای اساسی هر مشتری و پرهیز از هزینه‌های اضافی.

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *