دی ۱۴, ۱۳۹۴

تنها مدیریتِ شهرت تجارت الکترونیکی شما کافی نیست!!!

تنها مدیریت شهرت فروشگاه تجارت الکترونیکی شما کافی نیست!!! باید آن را ارتقا دهید.

local-seo  تنها مدیریتِ شهرت تجارت الکترونیکی شما کافی نیست!!! local seo

     در گذشته هنگامی از یکی از فروشگاه به صورت حضوری خرید را انجام میدادید و با آن محصول مشکلی داشتید، حال چه از لحاظ کیفیت و یا از لحاظ خدمات پس از فروش تنها از راه کلامی می توانستید این امر را به دوستان خود متذکر شوید که به آن فروشگاه مراجعه نکنند و محصول مورد نظر را نخرند.

     اما امروزه با توجه به گسترش تجارت در دنیای مجازی و تجارت الکترونیک دنیای رقابت هم پیشرفت چشمگیری داشته است و مشتریان می توانند در وبسایت شما به صورت ماندگار یک نظر را در مورد محصولی خاص قرار دهند و دیگر مشتریان که قصد تهیه آن محصول را دارد آن نظرات را خوانده یا منصرف شوند و یا آن محصول را به دوستان خود هم به صورت کلامی سفارش کنند.

    در همین دو پاراگراف اهمیت نظرات مشتریان و یا خریداران در مورد محصولات موجود در یک فروشگاه الکترونیکی و یا یک سایت شرکتی مشخص شد. در ادامه در مورد تاثیر این نظرات و نحوه مدیریت آن صحبت خواهیم کرد.

چرا نظر کاربران مهم است؟

     آماری که وجود دارد ۷۵ تا ۹۰ درصد از مشتریان قبل از خرید در وبسایت و یا استفاده از خدمات شما نظرات دیگر مشتریان را مطالعه می کنند و سپس خرید را انجام می‌دهند و یا با شما تماس می‌گیرند و این نظرات در خرید و یا عدم خرید آن ها تاثیر بسیار زیادی دارد.

     به فرض مثال وبسایت یک هتل را در نظر بگیرید در این وبسایت تمام مزایای هتل و خدمات موجود در آن توضیح داده شده است، اما کاربران به این متن اکتفا نمی کنند بلکه موارد جالبتر از آن ها نظرات دیگر کاربران است که در آن هتل اقامت داشته اند و با مطالعه این نظرات در مورد حضورشان در آن هتل تصمیم می گیرند.

نظرات کاربران به عنوان یک معیار در رنکینگ گوگل

     در سال ۲۰۰۹ “نظرات کاربران” به عنوان یک معیار مهم برای رنکینگ گوگل در جستجو های محلی در نظر گرفته شد. اما به دلیل حجوم مدیران وبسایت به قرار دادن نظرات تقلبی در محصولات خود گوگل میزان تاثیر این معیار را همان موقع کاهش داد. اما در سال ۲۰۱۵ باز هم نظرات کاربران به معیار مهمتری تبدیل شد مخصوصا در جستجوی تقشه گوگل که این تاثیر در جستجوی محلی خود را بیشتر نشان داده است و در این مقاله  تاثیر این عامل بر روی رنکینگ در جستجوی محلی حدود ۹ درصد در نظر گرفته شده است.

نظرات کاربران فراتر از یک عامل برای رنکینگ گوگل

      در موتور جستجوی گوگل امکانی وجود دارد که شما به سادگی می تواند بر اساس رتبه بندی که کاربران به یک محصول یا مطلب داده اند آن را به ترتیب مرتب کنید این امکان در تصویر زیر قابل مشاهده است.

564e4fd93f5ed4.04217536  تنها مدیریتِ شهرت تجارت الکترونیکی شما کافی نیست!!! 564e4fd93f5ed4

و اما راه حل

حذف تاثیر یک کامنت منفی بیشتر از جواب دادن به آن نیازمند تلاش است

     شما صرفا با یک پاسخ کلامی نمیتوانید اثر یک نظر منفی را در دیدگاه مشتریان جدید از بین ببرید شما باید فراتر از صحبت کردن عمل کنید. باید با مشتری تماس بگیرید مشکل را حل کنید و رضایت او را جلب کنید به گونه ای که او راغب شود به سایت آمده و نظر دیگری مبنی بر پشتیبانی عالی شما قرار دهد این یکی از تکنیک هایی است که اتفاقا تاثیر مثبت بسیار بالایی نسبت به حالتی که اصلا نظری وجود نداشته باشد دارد.

منبع: سایت موز دات کام

رسانه های اجتماعی, طراحی سایت , , , ,
درباره ما گروه فنی سئوروید

در یک تعامل سازنده موفق به تشکیل یک گروه کاری شده‌ایم که برآیند آن رضایت مشتریان عزیزمان است. فعالیت در گروه ما فقط در یک راستا صورت می گیرد و آن هم حرکت بدون حاشیه به سمت رفع نیازهای اساسی هر مشتری و پرهیز از هزینه‌های اضافی.

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *