دی ۱۳, ۱۳۹۴

تهیه یک داشبورد برای بازدید کنندگان سایت در سال ۲۰۱۶

با سلام و تبریک سال نو میلادی به همه همراهان عزیز

در این مقاله قصد داریم نحوه تکمیل یک داشبورد حرفه ای برای مدیریت بازدید کنندگان سایتمان در سال ۲۰۱۶ را بیان کنیم.

در شکل زیر روال کلی این امر قابل مشاهده است اما در ادامه موارد مهم، در این تصویر را توضیح خواهیم داد.

طراحی-سایت-9  تهیه یک داشبورد برای بازدید کنندگان سایت در سال 2016                     9

     در این تصویر متدولوژی ساخت یک داشبورد برای تحلیل بازدید کنندگان به صورت ماهانه قابل مشاهده است، برای ایجاد تحلیل با این دقت هنوز نرم‌افزار یا ماژولی تحلیل نشده و به مرحله اجرا نرسیده است، بنابراین بخش اعظمی از آن را باید به صورت دستی انجام دهیم. اما در این راه از سایت های آنالیزگر نیز حتما باید استفاده کرد. موارد موجود در این متدولوژی الزاما برای تمام شما مخاطبان عزیز یکسان نمی باشد بلکه شما بر اساس تجارت و وبسایت خودتان می توانید داشبورد خود را تغییر دهید.

فاز اول: اطلاع رسانی

     چند سوال مهم که ممکن است در ذهن ما به عنوان مدیر یک تجارت در فضای مجازی پیش بیاید، به شرح زیر می باشد:

بازدید کنندگان سایت ما چه کسانی هستند؟ ما برای بهبود تجارت خود چه کارهایی انجام داده ایم؟ آیا تغییراتی که در سایت خود انجام داده ایم موثر بوده است؟ آیا ماه به ماه و سال به سال وبسایت ما پیشرفتی داشته است؟

یکی از راه های پاسخ به این سوالات تهیه داشبورد فوق می باشد.

     نکته اول در مورد این داشبورد این است که این داشبورد شامل یک جدول است که سطرهای آن را در ادامه خواهیم گفت و ستون های آن ماه های سال می باشد.

     همانگونه که در تصویر فوق قابل مشاهده است یکی از مهمترین موارد در فاز اول رسانه های اجتماعی می باشد. اهمیت این رسانه ها بر ما پوشیده نیست. شما می توانید آماری از تعداد افرادی که رسانه های اجتماعی شما را فالو میکنند و یا تصاویر شما را لایک میکنند و یا نظری برای مطالب شما در این رسانه ها قرار می دهند به صورت ماهانه در جدول اول داشبور خود تهیه و مشاهده کنید.

     مورد بعدی در فاز اول لینک های ورودی به وبسایت ما می باشد که باید در جدول تعداد آن ها به صورت ماهانه از روش های مختلف تحلیل شده و قرار داده شوند.

     دیگر مورد در این بخش جستجوی شما بر اساس برندتان در موتورهای جستجو است. به فرض مثال گروه ما را یکی از دوستان شما به شما معرفی می کند و شما برای ورود به سایت ما کلمه” گروه فنی سئوروید” و یا “سئوروید” را جستجو می کنید. این آمار را در وبمستر گوگل می توان مشاهده نمود که باید آماری رو به رشد باشد. لذا ثبت این مورد در جدول این فاز از الزامات می باشد.

     موارد مطرح در این فاز بسته به نوع تجارت شما می تواند متفاوت باشد، به فرض مثال تعداد ایمیل های ارسالی و یا تعداد پیامک ها به عنوان تبلیغ در هر ماه از معیارهای ممکن است.

فاز دوم: مجموع بازدید کننده ها و بازدید کنندگان جدید

     بازدید کنندگان جدید از راه های متفاوت وارد وبسایت ما می شوند : شبکه های اجتماعی، ایمیل ها ، موتورهای جستجو، تمامی این آمارها باید تفکیک شده و در سطر های مختلف جدول تحلیل این فاز قرار گیرند.

فاز سوم: بازگشت بازدید کنندگان

     مهمترین معیار برای تحلیل بازدیدکنندگان در فاز قبل بازگشت آن ها است و در اصل بازدیدکنندگان بازگشتی سایت ما هستند که به مشتری محصول و یا خدمات ما تبدیل خواهند شد. بنابراین تعداد بازگشت افراد به وبسایت ما نیز یک معیار مهم برای حضور در جدول تحلیل ماهانه ما است.

     در این جدول میانگین تایم حضور بازدید کنندگان و نرخ چرخش در صفحات می توانند در سطر های مختلف قرار گیرند همچنین بازگشت ۱ بار ۲ بار ۳ بار و بیشتر می‌توانند سطر های مختلف جدول تحلیل شما باشند.

فاز آخر: تبدیل بازدید کنندگان به مشتری نهایی

      بازدید کنندگان ما باید تبدیل به مشتری شوند، این معیار  یکی از مهمترین معیارهای جدول ما می باشد. زیرا یک مشتری واقعی از صافی های مختلفی که در گذشته مطرح کردیم رد شده تا به این مرحله برسد بنابراین آمارهای این بخش از حساس ترین آمارهای داشبور تحلیلگر ما می باشد.

      بازدید از محصولات، بازگشت بازدیدکنندگان به صفحه محصول، کل بازدید کنندگان بازگشتی و … می توانند در سطرهای این جدول قرار گیرند.

نتیجه

     شما باید این تحلیل را حتما یادداشت کرده و در آن نقاط قوت و ضعف کار خود را متوجه شوید، سپس به تقویت نقاط قوت و ضعف خود بپردازید و نحوه زمانبندی برای کار خود را مدیریت کنید، بهترین ابزار برای تحلیل های بالا سرویس گوگل آنالیزور می باشد.

لطفا مارو با نظرات خودتون همراهی کنید.

منبع:  سایت موز دات کام

طراحی سایت
درباره ما گروه فنی سئوروید

در یک تعامل سازنده موفق به تشکیل یک گروه کاری شده‌ایم که برآیند آن رضایت مشتریان عزیزمان است. فعالیت در گروه ما فقط در یک راستا صورت می گیرد و آن هم حرکت بدون حاشیه به سمت رفع نیازهای اساسی هر مشتری و پرهیز از هزینه‌های اضافی.

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *