بلاگ

فروردین ۲۲, ۱۳۹۴

در احوال سئو

Seo  یک بازاریابی پیش پا افتاده نیست. بهینه سازی موتور های جستجو مفهومی عمیق و شالوده طراحی یک وب سایت است.

  • اندیشه شما در رابطه با نمودار پایین چیست؟ بیایید در این رابطه کمی تفکر کرده تا با دنیای وب ارتباط فنی تری برقرار کنیم.

a  در احوال سئو a

     نمودار بالا در مورد وب سایت MOZ نشان دهنده موفقیت نسبی است  اما نه دور از دسترس و نه غیر معمول برای کسانی است که از Seo بعنوان یک ابزار بازاریابی استفاده میکنند.

     متاسفانه امروزه افراد به هر نحوی محتواهای شما را به صفحه اول گوگل انتقال داده و با ادعای این موضوع که seo  بر روی سایت قرار گرفته مبالغی را که گاها کم هم نیست از شما می گیرند. در مورد اینکه به چه روش سایت شما معرفی می شود تا کنون فکر کرده اید. آیا دیده شدن بر اساس هر عبارت نا به جایی برای شما مطلوب است؟! احساس خوبی است هنگامی که در جستجوی کلمات کلیدی دیده می شوید، اما مطمنا مطلوبترین حالت زمانی ایجاد می شود که در اوج بمانید.

     دقیقا زمانی که شما برای یک سئوی سیاه هزینه می کنید بزرگترین ضربه را به سایت و تجارت خود وارد می کنید. شاید گذشت یک زمان کوتاه این موضوع را برای شما روشن کند اما فاجعه وقتی مشخص می شود که شما متوجه شوید سایتتان دچار صفحات حذف شده از موتور های جستجو گردیده و اکنون چندین برابر روز اول باید هزینه و زمان صرف نمایید تا مجددا دیده شوید.

۲- گوگل همه چیز را کنترل می کند

     گوگل هوشمندانه تر از آن چیزی است که ما در موردش فکر می کنیم. الگوریتم های گوگل پیوسته در حال تغییر می باشند. مطالعات روزانه نشان می دهد مهمترین عامل در حفظ یک سایت به صورت بهینه محتواهای مناسب و شایسته موضوع مرتبط است.

     نمودار زیر وضعیت سایتهایی را نشان میدهد که اغلب به موتورهای جستجو اطمینان میکنند تا SEO را برای آنها انجام دهد.

 s  در احوال سئو s

     برای خیلی ار طراحان و صاحبان سایتها زیاد شدن لینک هایشان به هر قیمتی یک وسوسه محسوب میشود.گاهی اوقات میلیون ها نفر هستتند که با کارهای و الگوریتمهای  اسرارآمیزی صفحاتشان را به دست کارابران به درد بخورمی رسانند . در  کنار این حتی سایتهایی با محتوای  مفید هم نیاز دارند موتور های جستجو این کار را برای آن ها انجام دهد.

گوگل باهوش است اما معجزه نمیکند

     نکته ای که در اینجا یادآور می شوم این است که گوگل و موتورهای جستجوی دیگر سعی میکنند رفتار انسان را برای نمایش محتوا پیاده سازی کنند (و هیج انسانی هم نمیخواهد نتایج تکراری جستجو را بدست آورد) و از نشانه های انسانی برای بالا بردن رنک جستجو استفاده میکنند.

     هر صفحه ای که بعنوان نتیجه ی جستجو آورده میشود باید منحصر به فرد باشد و خیلی نشانه های پیچیده نداشته باشد تا موتور جستجو بتواند آن را در بین میلیونها صفحه موجود در وب پیدا کند بدون داشتن این موارد بازاریابی جستجو یک بازی از پیش شکست خورده است.

۳- Seo چند بار باید انجام شود؟

     بسیار ناراحت کننده است که ترافیک سازمان به مرور زمان افت کند اما این زمانی رخ میدهد که هیچ تلاشی صورت نگرفته باشد.به طور متداول تلاش در جهت SEOبسیار تاثیر گذار است چون: موارد زیر پیش می آید.

– تنزل رتبه لینک(بعنوان سقوط لینک شناخته میشود)

– انتشاار صفحات جدید

 باز کردن الگوریتم های موتورهای جستجو

  • رقبای پیش روی شما
  • محتوای قدیمی و تاریخ گذشته

-و…

d  در احوال سئو d

     برای سایتهای کوچک و خرد SEOبه سرمایه گذاری متداول نیازی ندارد.فروشگاه یک مثال خوب در این زمینه است.صاحب این فروشگاه داد و ستد بیشتری نسبت به نیازش دارد و مردم با یک جستجوی ساده او را پیدا میکنند در چنین مواردی استفاده از SEO 2 یا ۳ بار در طول سال کافی به نظر میرسد.

برای اکثر ما یکبار انجام SEOکافی است.

     در حقیقت چیزی تعییر نکرده است و موتورهای جستجو از قدرت نفوذ لینک ها و میزان اهمیت کلمات در الگوریتم های جستجوی خودشان استفاده میکنند. حال آنکه تکنیک لینکهای به هم پپیوسته هم کاملا قانونی است و یک تمرین بازاریابی است که آزمایش خود را پس داده است.

فاکتور های رتبه بندی جستجو در الگوریتم های گوگل

 f  در احوال سئو f

     بسیار مشخص است که منظور گوگل از دوری از لینک های به هم پیوسته مدل دستکاری شده آنها است که بدون شک گوگل با آنها برخورد کرده است.باید از آنهایی که تنها به هدف  بدست آردن نتایج جستجو دستکاری شده اند به هرقیمتی دوری شود. موتورهای جستجو استراتژی ها و روش های خوبی برای شناختن و تنبیه این روش ها پیاده سازی کرده اند.

۵- من رتبه ۱ جستجو را میخواهم با یک کلمه جادویی ( انتخاب یک کلمه کلیدی از میان کلمات کلیدی تحلیل شده )

     بررسی اینکه چگونه و به چه صورت می توانیم یک کلمه کلیدی مناسب را برای به دست آوردن رتبه یک انتخاب نماییم کار آسان و پیش و پا افتاده ای نیست. ابتدا باید تمامی رقبای موجود بررسی گردد و سپس تعداد جستجوهای یک کلمه در نظر گرفته شود. کلمه ای که برای کاربران اینترنت و موتور های جستجو محبوب باشد قطعا یک کلمه دشوار خواهد بود. انتظار نداشته باشید برای کلمات کلیدی مطرح شده در سایت های محبوب به راحتی بتوانید در رتبه های شماره یک گوگل قرار بگیرید. البته که این موضوع کار غیر ممکنی نیست. یعنی با برنامه ریزی و تعیین یک بازه زمانی مناسب می توان به این موضوع دست یافت.

     در واقع زمانی که شما از کلمات کلیدی نزدیکتر به موضوع اصلی استفاده می کنید همیشه بهتر از زمانی  است که کلمات کلیدی متفرقه هدف شما قرار میگیرد.

۶- آیا  گوگل از SEO متنفر است؟

     بعضی اوقات اینگونه است. شاید اگر نگاهی کاربرانه بر این رویداد داشته باشیم گوگل را کاربری خسته و پرکار ببینیم که همواره در حال تحلیل صفحات وب سایت های متفاوت است. تصور اینکه چند کلمه به صورت روزانه و در قالب چند زبان مورد جستجو قرار می گیرند، حجمی غول آسا از پرازش را در ذهن ایجاد می کند. اما حقیقت جریان این است که این موضوع برای گوگل درآمد خوبی را به ارمغان می آورد. در مجموع گوگل در دنیای آی تی امروزه پیشرو به حساب می آید. پس هر حرکتی از سمت گوگل دارای تحلیلی بسیار قوی قبل از شروع می باشد.

 سید عبدالوهاب سهرابی-کارشناس فنی سئو در گروه فنی سئوروید

مقالات سئو , , , , , , , ,
درباره ما گروه فنی سئوروید

در یک تعامل سازنده موفق به تشکیل یک گروه کاری شده‌ایم که برآیند آن رضایت مشتریان عزیزمان است. فعالیت در گروه ما فقط در یک راستا صورت می گیرد و آن هم حرکت بدون حاشیه به سمت رفع نیازهای اساسی هر مشتری و پرهیز از هزینه‌های اضافی.

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *