بلاگ

مرداد ۲۲, ۱۳۹۲

راهنمای استفاده از رسانه های اجتماعی برای سئو و تبلیغات سایت(قسمت اول)

راهنمای استفاده از رسانه های اجتماعی برای سئو و تبلیغات سایت(قسمت اول)

     در ابتدا توضیح اینکه این مقاله شامل قسمت های متعددی می باشد که به زودی قسمت های بعدی، در بخش مقالات گروه فنی سئوروید منتشر خواهد شد.

     تاثیر رسانه های اجتماعی بر روی بهینه سازی صفحات وب و تجارت افراد

دیباچه :

      با توسعه صفحات وب و ارتباط افراد از طریق ایمیل برخی از ایده پردازان این عرصه بر آن شدند تا برنامه های تحت وبی را برای ارتباط چند به چند افراد و گروه های مختلف از کاربران ایجاد نمایند. این ایده ها منجر به پیدایش برنامه هایی شد که امروزه ما از آنها به نام رسانه های اجتماعی نام می بریم. رسانه های اجتماعی برنامه های تحت وبی هستند که با امکانات و زیر ساخت های سخت افزاری مرتبط محیطی برای به اشتراک گذاری محتواهای گوناگون می باشند. ما در اینجا قصد نداریم تکنولوژی ساخت یا تحلیل یک شبکه اجتماعی را مورد بررسی قرار دهیم و تنها موضوعی که برای ما اهمیت دارد نحوه معرفی و چرخش در این شبکه ها می باشد.

      رسانه های اجتماعی با حضور افراد در قالب های اجتماعی، هنری، کاری و … محلی برای درج محتواهای مورد نظر ما می باشند. البته نحوه قرار دهی این محتواها و چگونگی معرفی آنان به افراد می تواند در تعیین روال رشد موضوع بسیار مفید و موثر واقع شود. آنچه که در گام نخست مورد توجه قرار میگیرد این است که کدام شبکه اجتماعی هدف واقع گردد. در نهایت ما نیازمند تایید و بازبینی کاربران هستیم و ممکن است کاربران مورد نظر ما با توجه به شرایط روز جامعه و جو موجود شبکه اجتماعی خاصی را بیشتر مورد توجه قرار دهند. این بدان معنی است که ما به هیچ وجه نمی توانیم یک شبکه اجتماعی خاص را به عنوان هدفی ثابت جهت تبلیغات اینترنتی در نظر بگیریم.

      بر اساس آمار های اعلام شده در حال حاضر حدود ۸۹ درصد از افراد بین ۱۸ تا ۲۹ سال در شبکه های اجتماعی حضور دارند. این موضوع سرعت انتشار محتوای تبلیغاتی شما را در خارج از دنیای مجازی نیز افزایش خواهد داد. به عنوان مثال شبکه اجتماعی لینکدین با رشد ۱۰۵ درصدی خود بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ اکنون به جای بسیار مناسبی برای حضور جامعه متخصصین کشور های صنعتی و ارتباط کارشناسان در زمینه های مختلف تبدیل شده است. افراد با اشتراک گذاری یک سند رزومه از فعالیت و کار خود می توانند با دیگر متخصصین ارتباط برقرار کرده و زمینه های کاری خود را به اشتراک بگذارند.

      هنگامی که از طریق کامپیوتر یا تلفن همراه خود وارد اینترنت می شوید در اکثر مواقع اولین بازبینی های شما در جهت دیدن آخرین مطالب درج شده در رسانه های اجتماعی مختلف می باشد. فرقی نمی کند دیگران نیز به همین روال عمل می کنند. بنابراین بعد از یک بررسی ساده خواهید دید که هر فرد یا شرکتی می تواند با به اشتراک گذاری محتواهای کاربردی و تحلیل شده در زمینه مورد نظرش مخاطبین بسیاری را به خود و مطلب انتشار داده شده جذب نماید. حتی در برخی موارد افراد با استمرار در بارگذاری مطالب محور یک تخصص خاص توانسته اند خوانندگان ثابتی را برای خود جذب نمایند. این افراد توانسته اند صفحه و یا آدرس شبکه های اجتماعی خود را تجاری ساخته و به آن ارزش ریالی یا دلاری ببخشند.

 

علی یزدانیان – کارشناس سئو در گروه فنی سئوروید

رسانه های اجتماعی , , , , , , , , , ,
درباره ما گروه فنی سئوروید

در یک تعامل سازنده موفق به تشکیل یک گروه کاری شده‌ایم که برآیند آن رضایت مشتریان عزیزمان است. فعالیت در گروه ما فقط در یک راستا صورت می گیرد و آن هم حرکت بدون حاشیه به سمت رفع نیازهای اساسی هر مشتری و پرهیز از هزینه‌های اضافی.

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *