بلاگ

اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۴

سئو و تبلیغات بنری

ساخت بنرهای gif و تاثیر آن در بازدید و تبلیغات بر اساس کلیک

     ایجاد بنرهای تبلیغاتی در سایت هایی که آمار بازدید بالایی دارند یکی از موارد درآمد زا در اینترنت می باشد. یک بنر تبلیغاتی جذاب می تواند هر بازدید کننده ای را به سایت هدف برساند. در این نوشتار می خواهیم برخی از خصوصیات یک بنر ایده آل را بررسی و پیرامون این عنوان از نظرات سازنده شما کاربران عزیز نیز مطلع شویم.

     در ابتدا چه نوع فایلی در قالب بنر تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد. خب یکی از قدیمی ترین فایل های گرافیکی که قابلیت اجرای چندین تصویر نقشه بیتی را به صورت پیوسته دارد فایل های gif می باشد. این دسته از فایل ها به هدف ساخت فایل های متحرک کم حجم انتشار داده شدند. البته ما قصد نداریم ساختار فنی و لایه ای این فایل گرافیکی و متحرک رو توضیح بدیم چون پیچیده و شامل چند لایه است و در نهایت فقط میتونم بهتون بگم این فایل قابلیت اجرا توسط بیشتر سخت افزار های موجود رو داره. پس یه جورایی تموم مرورگر ها میتونن این فایل رو اجرا کنن.

     خب از بررسی مسایل فنی که بگذریم چه تصویری رو برای پس زمینه فایل متحرک خودمون در نظر بگیریم؟ نوع حرکت بر روی نوشته باشه یا اینکه المان خاصی رو بر روی بنر جابجا کنیم. امروزه استفاده از شعار های تبلیغاتی متنوع خیلی زیاد شده و تقریبا خیلی از شعار ها برای ما قالبی تکراری دارن. از به کار بردن کلماتی چون شما برنده شده اید. یک مسابقه جذاب، جایزه ویژه و … با یک لرزش همیشگی و تقریبا فرم ثابت دیگه برای همه خسته کننده شده. کمتر کاربری هست که روزانه این بنرها رو ببینه و باز هم با دیدن یک طرح تکراری روی اون کلیک کنه؟!

     چه باید کرد؟ میشه به برخی از اصول طراحی اشاره نمود. در درجه اول سعی کنید بنر یا طرح شما دارای یک کاراکتر تبلیغاتی خاص باشد. این کاراکتر با توجه به خصوصیات فایل gif می تواند ساختار سمبلیک دو بعدی و بر اساس وکتور باشد. شما می توانید طرح اولیه خود را بر روی کاغذ رسم کرده و پس از کار بر روی هدف تجاری اون رو تکمیل و به درون یکی از نرم افزار های ویژه طراحی وکتور ببرید. بعد از اون میتونین با استفاده از صد ها برنامه ساخت gif تصاویر مرتبط رو به یک انیمیشن خوب و جذاب تبدیل کنین. یادتون باشه تصویر پس زمینه در فایل های gif بهتره سفید رنگ باشه. اینطوری چشم کاربر کمتر خسته میشه و احتمال بسته شدن بنر شما یا صفحه شامل بنر پایین میاد. تعداد تصاویر خیلی کم و انیمیشن ایجادی کوتاه نباشه. اون قدر که چشم بیننده درگیر بنر شما بشه ذهن اون رو تونستی به دست بگیرین. پس برای رسیدن به هدف نهایی یک کاراکتر با پس زمینه سفید و تعداد قابل توجهی از تصاویر میتونه مفید و کاربردی باشه . شما چه نظری دارین؟ دوست دارین بر اساس برنامه تجاری خودتون توی اینترنت ما بهتون پیشنهاد بدیم؟ در مورد ساخت چی؟ با ما در ارتباط باشین.

فاضل شجاعی-کارشناس سئو در گروه فنی سئوروید

مقالات سئو , , , , , , , , ,
درباره ما گروه فنی سئوروید

در یک تعامل سازنده موفق به تشکیل یک گروه کاری شده‌ایم که برآیند آن رضایت مشتریان عزیزمان است. فعالیت در گروه ما فقط در یک راستا صورت می گیرد و آن هم حرکت بدون حاشیه به سمت رفع نیازهای اساسی هر مشتری و پرهیز از هزینه‌های اضافی.

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *