بلاگ

فروردین ۲۹, ۱۳۹۴

گوگل ترندز (google trends)

گوگل ترندز (google trends)

     در نوشته های مختلف سایتمون تا امروز سعی بر این بوده تا مفاهیم جستجو و بهینه سازی رو به گونه ای ساده و با شیوایی کامل بیان کنیم. این که تا به چه حد در این رابطه موفق بودیم و تونستیم خوانندگان رو با این مبحث آشنا کنیم تحلیلی است که از نظرات شما حاصل میشه.

     به هر حال موضوع مورد بحث در این نوشته مرتبط با بهینه سازی موتور های جستجو و کلمات کلیدی است. بله گوگل ترندز(google trends ) بررسی رو برای ما انجام میده و آماری رو به اطلاع ما میرسونه که توی اون صحبت از میزان به کار گیری یک کلمه در جستجوی عمومی نسبت به جستجوی های منطقه ای در هر زبان هستش. در واقع مطلبی رو که میشه بعد از بررسی و استفاده از گوگل ترندز متوجه شد میزان استفاده یک عبارت در جستجوهای افراد در نقاط مختلف هستش. خب شاید بهترین نتیجه گیری از نمودار های گوگل ترندز این باشه که ما چه کلمه ای رو برای عنوان مقاله یا نوشته خود استفاده نماییم. تجربه در مورد تحلیل انجام شده ما رو به این موضوع میرسونه که از ساده ترین عبارات و کلمات برای نام گذاری نوشته های خود بهره بگیریم.

     خب توجه به این نکته هم میتونه خالی از لطف نباشه که گوگل وقتی عبارتی رو پرکاربرد نشون میده این یعنی ممکنه که در وبلاگ های زیادی این عبارت به کار رفته باشد. بنابراین صرف نتایج به دست اومده از نمودار های گوگل ترندز نمیشه به این نتیجه رسید که یک عبارت در رابطه با موضوعی خاص میتونه مناسب باشه. چه بسا که این عبارت در رابطه با مطالب تکراری و غیر مفید به کار رفته باشد. پس بهتره که در کنار گوگل ترندز و نمودار ارائه شده از مقالات پیدا شده بر اساس عبارت مورد نظر هم بازبینی بشه. در گام نخست از صحت ارزش کافی مقالات مشابه اطمینان حاصل کنید و سپس به اون عبارت تکیه کنید.

     عبارات ترکیبی نیز میتونه برای ما قابل تحقیق باشه. خیلی از مواقع ممکنه کاربران عبارتی رو به صورت پیوسته تایپ کنند. مثلا فرض کنید عبارت fan seo و عبارت fanseo هر رو برای کاربران مهم و بر اساس موضوع مهم باشد. کاربران می خواهند این سایت رو یافته و یا موضوعی رو بر اساس نام اون پیدا کنند. بنابراین بر اساس یک تحلیل باید به این نتیجه برسیم که کدام عبارت بیشتر به کار رفته و در کاربرد اونها چه نوشته هایی یافت میشه. در برخی از موارد ممکنه نتایج مشایهی یه دست بیاید. به هر حال تشابه در تایپ نوشته های مشابه و دارای غلط املایی نیز یکی از موارد مهم جهت عناوین نوشته ها میتونه باشه.

     ما ازین ابزار گوگل بهره های خوبی رو بردیم و امیواریم برای شما هم مفید واقع بشه. خوشحال میشم سئوالات احتمالی خودتون رو در این مورد از ما بپرسید و ما رو از نظرات خودتون مطلع سازید.

فاضل شجاعی-کارشناس سئو در گروه فنی سئوروید

گوگل ترندز , , , , , , ,
درباره ما گروه فنی سئوروید

در یک تعامل سازنده موفق به تشکیل یک گروه کاری شده‌ایم که برآیند آن رضایت مشتریان عزیزمان است. فعالیت در گروه ما فقط در یک راستا صورت می گیرد و آن هم حرکت بدون حاشیه به سمت رفع نیازهای اساسی هر مشتری و پرهیز از هزینه‌های اضافی.

یک دیدگاه
  1. salam.mikhastam bedoonam baraye oovordane agahi be safhe avale google che kari bayad anjam bedam
    mamnoon

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *